محمدمحمد، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 5 روز سن داره

محمد گیان

بچه‌های بیمار را زود به دکتر ببرید

1389/11/21 10:48
نویسنده : مامان
960 بازدید
اشتراک گذاری
 

 

http://love-story-e.mihanblog.com/post/352

 
 
همه پدر و مادرها دوست دارند، فرزندي سالم و تندرست داشته باشند، اما بيماري هم بخشي از زندگي كودك است و عفونت‌ها و تب كردن‌هاي گاه به گاه كودكان اجتناب‌ناپذير. در اين شرايط پدر و مادر هر چقدر هم تجربه داشته باشند، باز هم شايد بدرستي و بموقع نتوانند بيماري‌هاي ساده و مشكلات جدي‌تر را تشخيص داده و اقدام مناسب را انجام دهند، اما اگر شما هم فرزند خردسالي داريد، هنگامي كه او بيمار مي‌شود بدون ترس و وحشت با شرايط برخورد كنيد. تنها لازم است بدانيد در چه شرايطي به مراجعه فوري نياز دارد.

مراجعه به پزشك

در مورد بيماري‌هاي ساده‌اي كه گاهي بروز مي‌كنند، معمولا جاي هيچ نگراني نيست. اما در صورتي كه نشانه‌هاي زير را در كودك مشاهده كرديد، مراجعه به پزشك را فراموش نكنيد.

 

ـ تغييرات اشتها: اگر كودك از غذا خوردن امتناع مي‌كند يا اگر خيلي بي‌ميل و بي‌اشتها شده است، با پزشك او مشورت كنيد.

 

 

 

   شکلک های شباهنگ Shabahang

ـ تغييرات خلق و خو: اگر كودك بي‌حال است يا برخلاف مواقع عادي، سخت از خواب بيدار مي‌شود، مشكل را با پزشك در ميان بگذاريد. همچنين اگر كودك تحريك‌پذير شده يا دائم گريه مي‌كند، باز هم شايد لازم باشد با پزشك مشورت كرده و اقدامات لازم را انجام دهيد.

 
 

شکلک های شباهنگ Shabahang

ـ تب: تب خفيف به طور معمول نشانه بيماري خاصي نيست و مشكلي ايجاد نمي‌كند، اما وقتي كودك تب مي‌كند، چشمتان را از دماسنج برنداريد و حواستان به او باشد. البته اگر كودك كوچك‌تر از 3 ماه است، هر گونه تبي نياز به مراجعه به پزشك و بررسي دارد، اما اگر كودك بزرگ‌تر از اين سن است، در آن صورت چنانچه بي‌قرار و بي‌حال است با پزشك مشورت كرده و از او كمك بخواهيد. چنانچه تب بيش از يك روز ادامه يافت يا اگر با استفاده ازداروها بهبود پيدا نكرد نيز حتما به پزشك مراجعه كنيد.

 

شکلک های شباهنگ Shabahang- Animals  
 
 
 
 

ـ اسهال و استفراغ يا يبوست: چنانچه الگوي دفع كودك تغيير كرده است، بايد به پزشك مراجعه شود. همچنين در صورتي كه مقدار زيادي غذا را بالا آورده يا بلافاصله پس از غذا خوردن استفراغ مي‌كند، بايد از پزشك كمك بخواهيد.

شکلک های شباهنگ Shabahang
 

 

 
 
 

ـ كم شدن آب بدن: اگر پوشك كودك براي 6 ساعت يا بيشتر خشك مي‌‌ماند شايد بهتر باشد با پزشك مشورت كنيد. همچنين در صورتي كه دهانش خشك است مشكل را با پزشك در ميان بگذاريد. اين موارد مي‌تواند نشانه‌هايي از كم شدن آب بدن كودك باشد كه به بررسي دقيق و كافي نياز دارد.

 

 

 
 

ـ سرماخوردگي: چنانچه كودك سرماخورده و اين حالت با تنفس طبيعي او تداخل پيدا كرده يا سبب بروز سرفه‌هايي شديد شده است، مراجعه به پزشك كاري ضروري است. اما گاهي در شرايطي خاص نياز است به صورت اورژانسي به پزشك مراجعه شود. خونريزي‌اي كه به راحتي متوقف نمي‌شود، مسموميت، تشنج، مشكلات تنفسي، صدمات و ضربه‌هايي كه به سر وارد مي‌شود، عدم واكنش، وجود خون در ادرار يا اسهال خوني و تغيير رنگ پوست و لب‌ها ازجمله مواردي است كه به مراجعه فوري به پزشك نياز دارند. بنابراين نكته مهم در چنين شرايطي اين است كه به جاي ترس و نگراني، خونسردي خود را حفظ كرده و بموقع كودك را به پزشك برسانيد.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

ملیحه
21 بهمن 89 11:52
سلام .پست های جالب و خوبی میذاری. عالیه.ادامه بده.
سودابه
21 بهمن 89 19:10
سلام عزیزم لطفا همین الان به وب من سر بزنید ممنون میشم
بابایی نسی
23 بهمن 89 12:17
سلام با آرزوی شادی فرزند گلتان دعوتید به خوانش "چیزی بنام ادب.غریبه ای بنام فرهنگ" منتظرتان هستم.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به محمد گیان می باشد