محمدمحمد، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 8 روز سن داره

محمد گیان

لحظاتي با فرزندانتان ....

1389/10/25 16:39
نویسنده : مامان
886 بازدید
اشتراک گذاری


پدر و مادر بودن : چه مي توان كرد ؟
راههايي براي با فرزندان بودن

با همديگر تلويزيون تماشا كنيد .
برنامه هايي را كه فراخور سن فرزندانتان باشد با همديگر تماشا كنيد و بعد درباره آن صحبت كنيد. با هم تلويزيون تماشا كردن مي تواند بحثي را در مورد مشكلات با فرزندانتان باز كند.

خواندن كتاب براي فرزندتان يا به همرا او
با همديگر خواندن عشق و علاقه را نسبت به كتاب بالا مي برد. متخصصان مي گويند كه والدين بايد براي فرزندان كوچكشان شبها كتاب بخوانند و حتي وقتي بچه ها قادر به خواندن هم مي شوند كتاب خواندن را ادامه دهند و بعد در باره كتاب با هم صحبت كنند.

به نظرات فرزندانتان گوش دهيد.
گوش كردن به حرفهاي فرزندانتان بهترين راهي است كه مشخص مي كند شما براي انچه او مي گويد ارزش قائليد . براي او سخنراني نكنيد و تمام مسائل فرزندانتان را حل نكنيد. زيرا هرگز چيزي ياد نمي گيرد .
از فرزندانتان سوالهايي بپرسيد كه او را در حل مشكلاتش تشويق و راهنمايي مي كند . درباره قوانين خانواده و  طرحهايي مثل روز جمعه كجا برويم بحث كنيد.

فرصت شام را غنيمت بشماريد.
زمان خوردن شام اغلب تنها زماني در شبانه روز است كه همه خانواده مي توانند با هم باشند و احساس واقعي وابستگي را درك كنند. بدون ارتباط محكم ، احساس پايداري خانواده از بين مي رود و بچه ها كم كم جدا شده و تنها مي شوند .
هنگام غذا خوردن تلويزيون را خاموش كنيد تا همه حاضر شوندو همه بايد منتظر بمانند تا آخرين عضو خانواده هم كارش را تمام كند و به ديگرلان ملحق شود. بنابراين آن شام يك اتفاق خانوادگي مي شود . هر اجتماعي كه براي خانواده ترتيب دهيد به استواري آن كمك كرده ايد.

نظم و انضباط در رفتار
كودك بدون نظم و انضباط دچار نگراني مي شود. بعضي از كودكان عصباني و خارج از كنترل مي شوند . زماني كه والدين به آنها دستور مي دهند ممكن است مساله حل شود اما علاقه از بين مي رود . بهترين روش آموزش نظم و قانون ؛ نمود آن در رفتار خود والدين است .

نسبت به جهان نظر مثبتي داشته باشيد.
بچه ها نياز دارند كه درباره دنيا نظر خوبي داشته باشند تا احساس خوبي درباره آينده خود داشته باشند . به فرزندتان كمك كنيد تا درك كند در حاليكه خطرات واقعي زيادي وجود دارد ولي تجربيات زندگي انسان را فريب نمي دهد. هر وقت با او صحبت مي كنيد سعي كنيد جنبه هاي مثبت را بيان كنيد و بگذاريد فكر كند كه شما درباره زندگي نظر مثبتي داريد و او هم چنين بشود.

آنها را زياد در اغوش بگيريد و ببوسيد ؛ حتي نوجوانان را .
تحقيقات اخير نشان مي دهد كه نوازش كردن و در آغوش كشيدن بچه هاي كوچك مغز آنها را تحريك كرده ؛ هورمونهاي مهمي را براي رشد آنها آزاد مي كند.
در مورد بچه هاي بزرگتر هم اين رفتار مفيد است ، به علاوه تحقيقات نشان مي دهد كه داشتن كسي كه نوازش گرمي دارد عامل كليدي در سلامت و زياد شدن احساسات و بهتر درس خواندن در مدرسه است . مي توانيد صبح زود ساعت زنگدار را متوقف كنيد و فرزندتان را با يك بوسه و يا با كمي ماسا‍ژ در پشت او را بيدار كنيد . فقط دو دقيقه طول مي كشد اما راه بسيار خوبي براي شروع يك روز خوب است .

منبع سایت فیروز

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به محمد گیان می باشد